8 Temmuz 2017 Cumartesi

YATAĞIMDAKİ YABANCI



Sinan Akyüz

Alfa Yayınları

Evli bir çift bir gece konuşmaya başlarlar, geçmişlerini anlatırlar birbirlerine. Dürüst olma sözü verirler. Evliliklerinden önceki hayatlarını anlatacaklardır.

Anlattıkça ikisi de birbirini tanımadığını anlarlar. Birbirlerine yabancı gibidirler. İkisinin de geçmişi tahmin ettikleri gibi değildir. O gece içinde birbirlerinin geçmişini kıskanmaya başlarlar.

Hafif bir roman. Fotoroman gibi. Çok basit bir dille yazılmış. Konu yetişkin konusu ama dil çocuk dili gibi. Çiftin anlattıkları dehşet verici olması gerekirken komik geliyor insana. Anlatılanlar da hiç inandırıcı değil.

Bu konuda iyi bir roman var ama. Bekir Yıldız’ın Halkalı Köle’si. O romanda da bir çift birbirlerine gerçekleri söylemeye başlıyorlar. Etkileyici ve gerçeğe yakın itiraflar hepsi. Ancak, bu romanda anlatılanlar bizdeki ucuz gazetelerdeki Güzin Abla benzeri köşelerdeki saçma itiraflara benziyor.

Ayrıca, çiftlerin birbirlerine evliliklerinin bilmem kaçıncı yılında birden dürüst olma sözü vermesi de komik. Çiftler zaten dürüst olmalı.

Sıkıcı olduğu için okuması güç, hiç ilerlemiyor kitap.

Not:1/4

32 yorum:

  1. Bazı kitaplar çerezdir, bazılarının da tadı kötü. Sanırım bu kitap o bozuk olanlardan :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      evet ne hoş hafif çerez romanlar olur ama bu ivit çok beklemiş bozulmuş, acııı :)

      Sil
  2. OMG!!! 1 mi hem de senden gerçekten kötü olmalı :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      genelde olumlu not veriyom ivit ama bu romana olanaksızdı :)

      Sil
  3. Kitaba bu puanı vermen şaşırtmadı. Kendisini "Yazayım da millet nasıl olsa okur" dediğimiz yazarlardan biri olarak görürüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belle.

      pek bilmiyom yazarı, iki kitabını okudum, önemsiz kitaplar yazıyor evet. çok satması ilginç yani :)

      Sil
  4. Ay ben de hiç sevmemiştim bu kitabı.Seninle aynı düşüncedeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      neden yazdı ki bunu yani :)

      Sil
  5. Bu tip kitaplara çok sinirleniyorum gereksiz yere yazılmışlara... Bu arada Halkalı Köle'yi fakültedeyken okumuştum çok zaman oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      sanırım para getiren popüler kitaplar. kimler okuyor ki acaba değil mi?

      Sil
  6. Desenize, gelecekte okunacak kitabı mumla arayacağız!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      kitap yazılmaz belki ilerde :)

      Sil
  7. Kitap kalın gibi. Ne çokmuş meğer anlatacakları.

    Kahvesiz gitmezmiş belli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      soda da içmek lazım yanında :)

      Sil
  8. Bu kitabı çok önceden okuduğumu hatırlıyorum. Hatta hala duruyor evimin bir köşesinde :) Şu anda neden durduğunu sorguluyorum hatta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap güneşim.

      hediye edip kurtulmalı :)

      Sil
    2. kitap güneşim.

      :)

      Sil
  9. bazı kitaplar öyledir..sıkıcı olabilir..ama hiçbir kitap okunmayacak türden olmaz..kitap kitaptır.. ama iyi bir kahveli eleştirmen olduğun belli oluyor.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      her kitabı okurum. oflasam da, bazen soda lazım oluyor işte ama :)

      Sil
  10. Okumayalım o zaman:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Tahmin ettim az çok gerilim yoksa okumaya değmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      ay ne zaman bitcek gerilimi oluyo ivit :)

      Sil
  12. Sen 1 dediysen vardır bunda 1 iş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      kibarlıktan bir verdim :)

      Sil
  13. almayayım ben:)) evlilikle ilgili "before midnight" filmini çok seviyorum ben bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      before midnight çok güzel bir üçlemee :)

      Sil
  14. Sinan Akyüz çok kokudum ama bu kitabını okumadım. Aldım notlarımın arasına...

    YanıtlaSil
  15. ahaha hem de 1 :D hemen okumalıyım :D

    YanıtlaSil