15 Temmuz 2017 Cumartesi

REZİLLER



Alper Çeker

Altıkırkbeş Yayınları

Reziller, son zamanlarda bizde de yaygınlaşmaya başlayan yer altı edebiyatı örneklerinden biri.

Yer altı edebiyatı, genelde toplumsal düzenin dışında yaşayan ve ekonomik olarak düşük gelirli insanların hayatlarını anlatan bir edebiyat türü. Yerüstü diyebileceğimiz normal sıradan insanların hayatlarının tersini anlatan bu tür aslında bir tepki. Kazananların aksine kaybedenlerin hayatı.

Romanın kahramanları Cengiz ve Çeper define avcılığı yaparken ellerine geçen değerli bir kitabı satmak isteyen iki kaybeden. Bu süreçte başlarından bir dolu olay geliyor. Amaçları büyük bir iş yapıp para kazanmak.

Sürükleyici, eğlenceli bir kitap. Mizah da çok yer ediyor. Yazarın dili esprili. Kahramanlar hayatın içinden ve okurken kahramanlara hem gülünüyor hem de acınıyor. Yer altı edebiyatının birçok örneğinde olduğu gibi okurken insana ilginç geliyor ve iyi ki benim başımdan geçmiyor diyor okur.

Türü sevenler için ilginç.

Not:2/4

24 yorum:

  1. Sevgili Deeptone:
    Az bir süredir buradayım ama bu süre bile sizin çok okuduğunuz kanaatini oluşturdu bende. Maşallah diyeyim de nazarım değmesin.
    Ortalama ne kadar okuyorsunuz ve bunu nasıl başarıyorsunuz? Bu konuyla alakalı bir yazınız var mı? Varsa okumak isterim. yoksa bence bi tane yazın, okumak isterim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi olsun.

      bak anlatayım şimdi. kitap okumak hayatta en sevdiğim şey. bir de müzik, sinema ve yabancı dil. akşamları ve haftasonları evde kitap okuyorum en çok. akşam yemeğinden sonra başlayıp her gece 3-5 saat okuyorum. bu şekilde bir kitap en fazla bir iki gecede bitiyor. haftasonları ise yine bütün gün okursam mesela diyelim altıyüz sayfalık bir kitabı bir cumartesi pazar bitiriyorum. dün bloga yazdığım üç kitabı geçen hafta içinde okudum işte, beş gecede 3 kitap. şimdi haftasonu ise film ve dizi izliyorum. ayrıca, her zaman elimde bir kitap olur gün içinde de her yerde yanımda olur. metroda, kafede filan hemen açar okurum :) okuduğum bütün kitapları da yazıyom biloka :)

      Sil
    2. Deep sana akşam yemeğinden sonra ağırlık çökmüyor mu ki nasıl okuyorsun üç beş saat öyle :) Vallahi hayranım sana :)

      Sil
    3. Gerçekten de çok etkileyici :)

      Sil
    4. naz.

      çöküyo tabii ama geçiyo biraz sonra. ya saatlarca okuyom işte. bende konsantrasyon yüksek. hemen giriyom kitabın dünyasınaaa. alışkanlık iştee. yemek yemek gibi bişi :)

      Sil
    5. emre bozkuş.

      yok yaa. kitaba başlayınca anında giriyom dünyasına. bırakamıyom işte. alışkanlık sanırım. tutku veyası :)

      Sil
    6. Blogda da yorum yazdım ama burada da yazayım. Gerçekten okuma alışkanlığın takdire şayan. Maşallah, Allah daha çok versin ve bana da biraz nasip etsin (:

      Sil
    7. iyi olsun.

      etsin amiiin :)

      Sil
  2. Çok merak ettim kitabı. Yeraltı edebiyatına karşı özel bir ilgim var. Ve bahsettiğin kitabı ilk defa duyuyorum. Mutlaka alıp okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda demir.

      yeraltı edebiyatı çok var yaaa :)

      Sil
  3. Bu kitabı duymadım daha önce. Tanıtım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      o kadar çok kitap var ki nası duycaz de miii :)

      Sil
  4. Eğlenceli bir kitaba benziyor ama senden tam not alamamış yine bu yeraltı edebiyatı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naz.

      yeraltı edebiyatını seviyom ama yabancıları okuduktan sonra bizimkiler biraz komik geliyor sanki. zamanla daha ustalaşırlar sanırıms :)

      Sil
  5. Enteresan kitaplar paylaşıyorsun deep.Bu kitapları hangi ara keşfediyor,hangi ara okuyup bitiriyorsun? Maşallah 😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli.

      kitapları öğlenleri filan kitapçıları gezerken keşfediyorum. yeni yazarları seviyorum ve farklı türleri. birbirine benzemeyen türleri. yeni ve tanınmamış yazarları okumayı pek seviyorum. akşamları evde okuyorum işte. yani bir kitap en fazla bir iki gece elimde kalıyor :)

      Sil
  6. Taaa eskilerden fakir köylüler edebiyatı vardı; keser döndü sap döndü; yer altı ve çöplük edebiyatı oldu. Oldukça uzun bir süre gider eminim; uzaylılar için önemli bir define hazinesi olurlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      fakir baykurt filan diy mii. onlar da güzelmiş. şimdi büyük şehir yeraltısı var işte. akımlar böyle geçip gidiyor iştee :)

      Sil
  7. Hımm, bu aralar yeraltı edebiyatına takılmışsın demek ki, bi önceki de öyleydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilek eren.

      bugünlerde böyle olduuuu değişir yakında okuduğum tür :)

      Sil
  8. ilginç bir kitaba benziyor, orta not vermişsin ama, olsun, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ortalama yani işte kötü değil kii :)

      Sil
  9. Tür olarak hiç bana göre değil:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      yeraltı edebiyatı uzak sana dimek ki :)

      Sil