2 Temmuz 2017 Pazar

HERKES ÖLÜR


Lawrence Block

Lawrence Block, günümüzün yaşayan en iyi polisiye roman yazarı.

Çok sayıda romanı olan yazarın birçok da roman kahramanı var. Ancak, bunlardan ikisi ünlü. Bernie Rhodenbarr, gündüzleri sahaflık yapıyor, akşamları ise hırsızlık. Gündüzleri kitaplarla sakin geçiyor, akşamları ise heyecanlı.

Diğeri de polis eskisi Matthew Scudder. Yaşadığı olaylar nedeniyle polisliği bırakıp özel detektifliğe geçiyor. Bernie’ye oranla daha sert bir kahraman.

Yazar, Bernie ve Matt karakterlerinin kahraman olduğu çok sayıda roman yazdı. Bu romanları Oğlak Yayınları yayınlıyor.

İki seri de iyi polisiye. Sürekli de okuyunca kahramanlar mahalleden tanıdık gibi geliyor insana. Polisiye olsa da ince mizah da var.

Herkes Ölür’de Matt yasadışı bir arkadaşına yardım ediyor. Arkadaşının adamları öldürülüyor, yerleri basılıyor. Yasadışı arkadaşı Mick de bizim Matt’ı kiralıyor olayı çözsün diye.

Lawrence Block, sakın kaçırmayın. Serileri ilk kitaptan başlayarak okuyun.

Not:3/4

28 yorum:

  1. Polisiye mi dedin? :D
    Hemen atlıyorum Deep teşekkürler.
    Demian'dan sonra başlayacağım yazar bu kadın o zaman ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      piku mağdemsi :)

      Sil
  2. Polisiyeleri çocukken çok okurdum. O zaman bulmacaya da çok meraklıydım :)) Bir Türk polisiye yazarı vardı. Bir de onun kahramanı. İlkokulda çok roman okudum öyle. Annem bana Kurtla Kuzu masal kitabı, La Fonten'den hikayeler alırdı. Onları hemen bitirir polisiye filan okurdum.

    O günden beri okumamışım baktım da :))))

    Lise felsefe ve o kapsamlı okumalardı. Ortaokul klasikler ve Nobelliler ile doluydu Ünye Ortaokulu kütüphanesinde. Sonrasında giderek tarih, biyografi ve hobilere yönelik kitaplar ağırlıklı oldu :))

    Şimdi mi? Blog yazarlarını okumaktan ara ara da yazmaktan zaman kaldıkça okuyorum :)

    Masada neler var öyle! Sanırım çok yararlı şeylerdir ;cic, kızlar zararlı şeylerden uzak dururlar çünkü :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      yaaa en son o zaman okumuşsun demek ki :)şimdi blog oldu diyon :) otomat havesi ve çikolatalı bisküvit ivit çok faydalııı :)

      Sil
  3. Sürükleyici bir anlatıma sahip bir kitapmış gibi geldi bana,listeme alayım. Teşekkürler ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      ben pek seviyoom :)

      Sil
  4. Nedense bu tarz kitaplar bana hitap etmiyor pek fazla tavsiye ediliyor başlıyorum devamı gelmiyor 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısaca dodi.

      bi dene istersen ben bu seriden yirmi tane filan okudum yaniii :(

      Sil
  5. Harika bir tavsiye Deepcim, merak ettim seriyi, bakayım hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      en başından başlaaa :)

      Sil
  6. Ayyy hem polisiye hem ince mizah var. Deepcim bir de şu kitapların çevrilmiş okuma sırasını paylaşsan ne güzel olur :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      bernie rhodenbarr serisi: umduğunu değil bulduğunu yiyen hırsız/dolaptaki hırsız/kipling'den alıntı yapmayı seven hırsız/ spinoza felsefesi öğrenen hırsız/mondrian gibi resim yapan hırsız/ bunlar ilk beş kitap.

      matthew scudder serisi: babaların günahları/cinayet ve yaratma zamanı/ölümün ortasında/buzkıracağı cinayetleri/ölmenin sekiz milyon yolu/ bunlar ilk beş kitap.

      ayrıca baksana, oğlaktan diğer polisiye serilerden sue grafton'un kinsey millhone polisiyeleri de çok iyi. bir de lilian jackson braun'dan jim qwilleran serisi ( kedili seri).

      öğütleriiim :)

      Sil
    2. Ooo süpersin süper, ellerine sağlık 😘 Bu kitaplardan çeviri olanlar eksik değil dimi? Onlara da bakayım. Ripley'e de bir ara başlayacağım ikinci kitabı hazır ettim beğenirsem elimin altında olsun diye, sonra bunlara da bakarım ohhh bissürü polisiye 😄

      Sil
    3. öneri makinesi.

      ripley de güzel dört kitap okudum o seriden. bu bernie ve matt serileri de mevcut evet, oğlak yayınlarında var, kitapçılarda da var, ama bütün seriyi tamamlaman uzun sürebilir tabii. yirmi otuz kitap olmuş, ama var yani, halen de piyasada zaten. diğer millhone de unutma, çok iyi. bu lawrence block, my blueberry nights'ın öyküsünü yazan yazar:) umarım seversin. çünkü bernie ve matt sanki aileden gibi oluyor yaa. bir de çok komikler valla. ciddi komik yani :)

      Sil
  7. "...inna lillahi ve innaa ileyhi râciun"

    "Şüphesiz biz Allah'tan geldik ve O'na döneceğiz."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      hımm herkes ölür ivit :)

      Sil
  8. Benim favori polisiye romanlarım,Cingöz Recai serisiydi. Server Bedi imzasıyla,Peyami Safa yazmış.Eğlenceli kitaplardı,tabancaya Revolver diyorlardı falan.Ta ortaokulda okumuştum. Çocukluk güzeldi ya 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli.

      amanvermez avni var o dönemden, tekrar basılıyooo :)

      Sil
  9. Polisiye pek okumuyorum ama arada okumak gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      okursun bi ara :)

      Sil
  10. sayende polisiye okumaya başlıcam gibi:)

    YanıtlaSil
  11. Yaşayan en iyi polisiye roman yazarı deyince benim aklımda bir tek Jean Christophe Grange canlanıyor :D ondan iyi mi dersin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. moira m.

      bu daha iyi. grange polisiyesi daha çok gerilim ama. block polisiyesi ise klasik :)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      klas polisiyee :)

      Sil
  13. İlk kez duydum yazarı bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir garip seyma.

      bak şekerlik :)

      Sil